تبعیت از ولایت فقیه، تنها راه وصول به سعادت در عصر غیبت است مهم‌ترین آرمان غدیر، حکومت صالحان و شایستگان است رونمایی از پرتره جدید نقاش جنجالی عاشقانه‌های حبیب روی بوم شرط ازدواج موفق و پایدار تولیت آستان قدس: کسی را انتخاب کنیم که به مواضع امامین انقلاب نزدیک باشد «غدیر» شناسنامه و هویت شیعه است | گفت‌و‌گوی شهرآرانیوز با سه کارشناس مسائل دینی درباره معارف عید غدیر شروع مهمانی کیلومتری غدیر تا ساعاتی دیگر در تهران (۵ تیر ۱۴۰۳) تصاویر زیبا از اهتزار پرچم غدیر در آسمان نجف اشرف فراخوان چهارمین جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع) منتشر شد + جزئیات تجلی معنویت در ورزش موجب تسری ارزش‌ها در جامعه است درباره میرزا احمد آشتیانی| واله‌ای در وادی دلدادگی علی (ع)، نامزدی از سوی خدا ولایت امیرالمؤمنین (ع) شرط ورود به بهشت است غدیر یعنی خدا ما را رها نکرده است | بررسی فلسفه و عظمت غدیر در گفتگو با حجت‌الاسلام والمسلمین بهشتی عیدا... الاکبر بزرگ‌ترین عید خدا وصیت نامه شهید آیت الله آل هاشم منتشر شد | می دانم شهید می شوم مشارکت ۶۰۰ مکبر نوجوان و جوان در نماز‌های جماعت حرم مطهر رضوی بخوان سرود ولایت که عید اهل ولاست | اعمال و آداب جشن روز عید غدیر
سرخط خبرها

مشهدالرضا(ع)، میزبان همایش ملی «رویش امید» | رحیم‌پور ازغدی: حقوق زن و کودک، بزرگ‌ترین خط قرمز اسلام است

  • کد خبر: ۲۲۶۹۱۷
  • ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۱
مشهدالرضا(ع)، میزبان همایش ملی «رویش امید» | رحیم‌پور ازغدی: حقوق زن و کودک، بزرگ‌ترین خط قرمز اسلام است
همایش ملی «رویش امید» با دستورکار بررسی «نقش سبک زندگی در پیشگیری و درمان ناباروری» و همچنین «نقش پوشش بیمه در درمان ناباروری» با تأکید بر قانون جوانی جمعیت، در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، همایش ملی رویش امید با دستورکار بررسی «نقش سبک زندگی در پیشگیری و درمان ناباروری» و همچنین «نقش پوشش بیمه در درمان ناباروری» با تأکید بر قانون جوانی جمعیت، صبح امروز (پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) با حضور آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی (نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌رضوی)، سردار سرتیپ سیدقاسم قریشی (جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین)، امیرحسین بانکی‌پور (رئیس کمیسیون طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده مجلس شورای اسلامی)، حسن رحیم‌پور ازغدی (عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی) و جمعی از مسئولان ملی، مدیران شهری و هزار زوج هدف درمان ناباروری در تالار همایش‌های قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد.

جوانی جمعیت، توصیه صریح دین و عقل

حسن رحیم‌پور ازغدی، استاد حوزه و دانشگاه، در ابتدای این مراسم اظهار کرد: هیچ مبنا و اشاره‌ای در اسلام و سایر ادیان الهی وجود ندارد که سن مشخص و معینی برای فرزنددارشدن اعلام کرده باشد. وجود اقدس علی‌‌بن‌موسی‌الرضا(ع) در سن ۴۷‌سالگی دارای فرزند شدند و ولادت حدود ۲۰ تا ۳۰ فرزند برای سایر اولیای الهی نشان از ضرورتی دارد که براساس آن، دین و حق با ولادت فرزندان صالح و شایسته تکثیر شود.

وی افزود: در اوج خفقان حاکمیت بنی‌عباس، این فرزندان موسی‌بن‌جعفر(ع) بودند که چه در شبه‌جزیره عربستان و چه در اقصی نقاط عالم، سفیران هدایت و حقانیت اهل‌بیت‌(ع) شدند. اگرچه از میان فرزندان هر امام معصوم، تنها یک نفر به مقام امامت می‌رسد و این شجره طیبه را ادامه می‌دهد، اما همچون وجود اقدس امام هشتم(ع)، این خواهر و برادر حضرت بودند که در سفر به ایران از ایشان حمایت کردند و بعد‌ها به قصد الحاق به ایشان راهی ایران شدند تا سرانجام امروز هرکدام در قم و شیراز، چراغ راه هدایت و قبله توسل دلدادگان حق و حقیقت باشند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: فراتر از این، ده‌ها سال است که از اعمال سیاست‌های استعماری برای کنترل جمعیت در ممالک اسلامی، شیعی و به‌خصوص ایران می‌گذرد و در تمام این ایام، دشمنان این ملت متمرکز بر این بوده‌اند تا از ابزار‌های اقتصادی همچون ایجاد قحطی و تحریم گرفته تا ابزار‌های فرهنگی همچون القای باور‌های غلط درخصوص فرزندآوری، همه‌چیز را به خدمت بگیرند تا بتوانند جمعیت پیروان جریان حق را محدود و محدودتر کنند.

حقوق زن و کودک، بزرگ‌ترین خط قرمز اسلام

وی ادامه داد: قرمزترین خط قرمز اسلام مربوط به حقوق زن و حقوق کودک است. اینکه در متون دینی ما به‌صراحت تأکید شده که اگر مادر در حین شیردادن به نوزاد خود از دنیا برود، شهید محسوب می‌شود یا اینکه جایگاه مادر مقارن با جایگاه مجاهد فی‌سبیل‌الله است، همه این‌ها دلالت بر حمایت از جوانی جمعیتی دارد که سایه والدین مؤمن بر سر آن‌ها باشد و صالح تربیت شوند تا برای دین سربازی کنند. اینجاست که می‌گوییم جوانی جمعیت، راهبرد استراتژیک و توصیه صریح دین و عقل است و رهبر معظم انقلاب شاید به اندازه راهبردی‌ترین سیاست‌های نظام در این باره سخن گفته‌اند.

رحیم‌پور ازغدی تصریح کرد: بشر درک کرده که سبک زندگی غربی، اساس خانواده و زندگی را نابود کرده و جوامع امروز خودشان، بزرگ‌ترین سند اثبات این حقیقت است. امروزه در غرب به‌جای فرزندآوری، خانواده‌ها راغب به نگهداری از سگ و گربه هستند، زن به سخیف‌ترین سبک ممکن تحقیر شده و مرد ترجیح به رفع نیاز‌های جنسی خود بیرون از حریم خانواده دارد. همه این‌ها برآیند و تصویر روشنی از فرهنگ غربی بوده که ثمره آن تباهی امروز جوامع اروپایی و آمریکایی است.

وی تأکید کرد: در اسلام عزیز نه‌فقط فرزندآوری بلکه حتی معاشرت زن و مرد نیز دستورالعمل روشن و حکم صریح دینی دارد. پیامبراکرم‌(ص) فرمود که نگاه محبت‌آمیز مرد به زن هیچ‌گاه از قلب او بیرون نمی‌رود یا خداوند عالم برای پدر، به تعداد فرزندان او مرتبه‌ای در بهشت ایجاد می‌کند. این‌ها سند این مدعاست که حکم احیای خانواده، تربیت فرزند صالح و نجات جامعه فقط‌وفقط در دست اسلام است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->